Nicon näkymät vuoteen 2025!
Henkilöstöalan kaksi viime vuotta ovat olleet haastavia, mutta emme ole jääneet tuleen makaamaan. Olemme kehittäneet uusia palveluja, hioneet osaamistamme ja panostaneet vastuullisuuteen sekä laatuun. Kaikki tämä siksi, että voimme palvella asiakkaitamme entistä paremmin – myös silloin, kun ajat ovat vaikeat.
Heikko suhdannetilanne ei ole kenellekään helppo, mutta vahvat toimijat näkevät siinä mahdollisuuden. Nicon talous ja toiminta on vakaalla pohjalla, joten pystymme sopeutumaan, kasvamaan ja menestymään asiakkaidemme kanssa pitkällä tähtäimellä.
Uusia, asiakkaiden tarpeisiin vastaavia palveluja
Taloudellisen taantuman myötä rekrytointipalvelujen ja asiantuntijavuokrauksen kysyntä on laskenut, eikä konkursseiltakaan ole henkilöstöalalla vältytty. Me olemme vastanneet haasteisiin tiivistämällä yhteistyötä asiakkaidemme kanssa. Keskustelemme, ideoimme ja keksimme ratkaisuja yhdessä.
Tässä kaksi uutta palveluja, jotka olemme tuoneet markkinoille:
- Muutostukipalvelu auttaa yrityksiä tilanteissa, joissa henkilöstöä joudutaan vähentämään esimerkiksi taloudellisen taantuman tai liiketoiminnan muutosten vuoksi. Se auttaa asiakkaita täyttämään lakisääteiset muutosturvavaatimukset ja tukee heidän mainettaan vastuullisina työnantajina. Samalla palvelu auttaa irtisanottavia it-ammattilaisia löytämään nopeasti uuden työn, mikä vähentää irtisanomistilanteiden kielteisiä vaikutuksia. Edistämme tällä palvelulla myös kestävää työllisyyttä.
- GuruTori on ratkaisu niille, jotka etsivät nopeasti osaavia it-ammattilaisia tilanteessa, jossa osaajapula ja projektien tiukat aikarajat haastavat organisaatioita. Palvelu nopeuttaa rekrytointiprosessia ja minimoi kustannuksia. Tämän helppokäyttöisen ja joustavan resursointityökalun avulla pysyt myös ajan tasalla it-alan osaajien saatavuudesta.
Enemmän osaamista, entistäkin parempi toimituskyky
Teknologia kehittyy huimaa vauhtia, ja se näkyy asiakkaiden toimeksiannoissa. Olemme kouluttaneet henkilöstöämme erityisesti tekoälyn, kyberturvallisuuden, analytiikan ja pilviratkaisujen osa-alueilla. Lisäksi olemme kasvattaneet alihankintaverkostoamme: Suomessa mukana on jo lähes 700 yritystä ja Virossa 200 yritystä. Erityisesti Microsoft-, SAP- ja ServiceNow-osaaminen on vahvistunut. Näin varmistamme, että meillä on tarjota juuri oikeat it-osaajat asiakkaidemme projekteihin.
Laatu, luotettavuus ja vastuullisuus – meidän kulmakivemme
Kehitämme toimintaamme pitkäjänteisesti, sillä toimintaympäristö ei pysähdy paikalleen. Vuonna 2024 liitimme Viron yksikkömme ISO 9001:2015-laatujärjestelmään. Samalla olemme vahvistaneet tietoturvaa Fujitsun ISO/IEC 27001 -sertifikaatin mukaisesti. Pidämme vuosittaisilla koulutuksilla huolen siitä, että kaikki työntekijämme pysyvät ajan tasalla parhaista käytännöistä ja turvallisuusvaatimuksista.
Tarkistamme alihankkijoidemme luotettavuuden Fujitsun Third Party Due Diligence -prosessin avulla, jonka jokainen verkostoomme kuuluva käy läpi viimeistään ennen ensimmäisen projektin alkamista. Edellytämme myös, että kaikilla työntekijöillämme ja alihankkijoillamme on voimassa oleva turvallisuustodistus. Näin asiakkaamme voivat luottaa asiantuntijoihimme kaikissa tilanteissa.
Miksi Nico on oikea kumppani sinulle?
Nico on osana Fujitsu-konsernia ollut osa suomalaista it-alaa jo 25 vuotta. Vahva talous, vastuullisuus ja asiakaslähtöinen toiminnan kehittäminen takaavat, että pystymme vastaamaan it-alan työvoimatarpeisiin tehokkaasti myös muuttuvassa toimintaympäristössä. Meillä on resurssit ja osaaminen ratkaista it-resursointihaasteet ja tukea asiakkaitamme.
Ota meihin yhteyttä jo tänään ja varmista projekteihisi parhaat it-osaajat projekteihisi –nopeasti, kilpailukykyiseen hintaan ja ilman stressiä!